Digitalt informationsmöte:

Stärk din förmåga att bedöma potential i företagets innovationer

Hur vet man vilka idéer som är värda att satsa på? Peak Region bjuder in till ett seminarium om ”Innovation Due Diligence”, en metod som sparar tid och resurser för de företag och individer som vill göra analys och värdering av sina produktidéer. Metoden är utvecklad vid Luleå Tekniska Universitet och kartlägger marknadspotential för produkter och tjänster i ett tidigt skede genom att bland annat stämma av mot riktiga kunder.

Att utveckla nya produkter kan ofta ta lång tid och innebära stor osäkerhet på lönsamhet. Luleå Tekniska Universitets Business-avdelning har tagit fram en lösning för att innovativa företag, individer och organisationer tidigt ska veta vilka idéer som är värda att satsa på samt vad som krävs av teamet för att maximera chanserna att lyckas. Med metoden marknadsvalideras varje år över 300 nya idéer vid Luleå tekniska universitet men används också hos företag i Sverige och Europa. 

Välkommen till ett digitalt informationstillfälle om metoden för att få en bättre förståelse för hur den fungerar och kunna bedöma om den är relevant även för er. 

Genom metoden får företag:

  • En idéöversikt som på ett objektivt sätt beskriver din innovations nuläge
  • En kartläggning, test och prioritering av potentiella fokusmarknader
  • Kommersialiseringsstrategi och ett sammanställt beslutsunderlag med rekommendation för nästa steg framåt

Datum för informationsträff:

25 november, exakt tid bestäms i samråd med anmälda företag. 

Plats:

Digitalt möte.

Läs mer om metoden här

Intresserad av att delta? 

 Kontakta lina.lif@peakinnovation.se

Innovation Due Diligence – IDD är en strukturerad metod som kartlägger marknadspotential för produkter och tjänster i tidigt skede, vilket sparar både tid och resurser. Metoden utvecklades av LTU Business.